وبلاگ شخصی علی احمدی

وبلاگ شخصی علی احمدی

وبلاگ شخصی علی احمدی
.
دست نوشته , دل نوشته ،یاداشت , مطالب , نگارخانه
.
با سلام و درود , عرض خوش آمد گویی به همه دوستان و خوانندگان عزیز
امیدوارم بتوانم از طریق این وبلاگ مطالب ارزشمندی را در اختیار شما سروران ارجمند و بزرگوار قرار دهم.

سیویلیکا

اینستگرام

طبقه بندي موضوعي

آئین سنتی مذهبی پیاده روی مردم بهبهان و منصوریه تا قدمگاه امام رضا(ع)


  • این آئین به عنوان طولانی ترین و باشکوه ترین آئین رضوی در جنوب کشور شناخته می شود، با قدمتی بیش از دو قرن، همه ساله با حضور هزاران نفر از مردم شهرهای بهبهان، منصوریه و روستاهای اطراف به طول 13 کیلومتر برگزار شده و صحنه های ماندگاری از عشق و ارادت مردم این سرزمین به امام هشتم(ع) را متجلی می سازد.                                     ادامه مطلب+عکس....

    به ذهنم رسید که ما هم دراین مراسم با شکوه و عظیم جهت عرض ارادت به امام مهربانی سهمی داشته باشیم.
    با مشورت بزرگان فامیل و برگزاری جلسه ای در حضور اعضای فامیل، نتیجه بر احداث موکبی در مسیر زائرین به یاد عموی شهیدم ((موکب شهید هاشم احمدی)) مقرر گردید.
    به حمدلله با تلاش و زحمات شبانه روزی سایر اعضای خانواده و بقیه دوستان، موکب احداث گردید و توانستیم از زائرین پذیرایی بعمل آوریم.
    پذیرایی از ساعت 7 صبح شروع و تا ساعت 6 بعد از ظهر بدون لحظه ای وقفه ادامه داشت و پذیرایی شامل: نخود گرم، پخت نان ،چای، چای نبات، آب گرم بهمراه نبات زعفران وگلاب که ترکیب جالب و طعم بی نظیری داشت، همچنین شیرینی، کیک، شکلات، خرما و اِرده و آب خنک بود. یکی از پذیرائی های خاص و منحصر به فرد که از قضا پیشنهاد بنده بود، آب گرم همراه با زعفران و نبات و گلاب بود که بدلیل طعم،عطر و رنگ خاص آن با استقبال بسیار زیاد مردم مواجه گردید.
    یکی از نکات قابل توجه امسال، برگزاری نماز جماعت در مسیر پیاده روی بود که در جوار موکب عموی شهیدم و به امامت امام جمعه محترم شهرستان بهبهان آیت الله ناصری با مفرش کردن قسمتی از جاده ،با شکوه خاصی برگزار شد. مراسم پیاده روی از شبکه استانی خوزستان به صورت زنده و مستقیم پخش شد که در چندین نوبت تصاویری متعدد از موکب شهید هاشم احمدی پخش و به صورت مجزا با پدرم ( مهندس بشیر احمدی)و عمویم ( کربلایی مجید احمدی)
    و پسر عمویم (حجت الاسلام شیخ صادق احمدی)
    مصاحبه اختصاصی صورت گرفت.

    امید است که به لطف خدا و در پرتو عنایات امام رضا (ع) و توجهات خاصّه حضرت صاحب الامر(عج ) با سربلندی در ادامه راه شهید هاشم احمدی پیروز شده و گامی در حد وسعمان در راستای فرهنگ رضوی برداشته باشیم.

    اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِی وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِصَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏
    .
    #علی_احمدی
    #بهبهان


نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی